עבירות מס הכנסה

כאשר עולה חשד לביצוע עבירת מס על פי פקודת מס הכנסה, הן כתוצאה מהליכי ביקורת במשרדי פקיד השומה, הן באמצעות מחלקת המודיעין של רשות המסים והן באמצעות קבלת מידע מבנקים, רשויות וממשטרת ישראל – תיפתח חקירת מס.

הבדיקה המקדימה והחקירה עצמה יובילו למספר פעולות בשטח, כגון ביקורות פתע של מבקרי מס הכנסה בבית העסק, השוואה של נתונים עסקיים של הנישום לעומת אלה של שותפיו העסקיים בחיפוש אחר סתירות ועוד.

החקירה תבוצע על ידי חוקרי פקיד שומה חקירות ולאחריה יוחלט האם קיים בסיס לחשד כי החשוד ביצע עבירות מס. במקרה שכך היה, התיק יועבר לטיפול ישיר של המחלקות המשפטיות / פרקליטות המדינה.

עורך דין עבירות מס הכנסה

עבירות מס הכנסה טכניות

עבירות מס טכניות הן עבירות שבוצעו ללא כוונה פלילית.
עבירות טכניות הינן, בין השאר, עבירות אי-הגשת דו"ח שנתי במועד, אי-הגשת הצהרת הון במועד, אי ניכוי מס במקור או אי העברת מס שנוכה לפי פקודת מס הכנסה.
החוק קובע עונש של עד שנת מאסר בפועל בגין עבירות מס הכנסה מסוג זה, כאשר מגמת הענישה בבית המשפט משתנה בהתאם לנסיבות, בין השאר, הסרת מחדלים, נסיבות אישיות וכיו"ב.
כתבי האישום בעבירות טכניות מוגשים על ידי היחידות המשפטיות של מס הכנסה.
במקרים מתאימים ניתן להמיר כתבי אישום בעבירות טכניות בקנס מנהלי.

עבירות מס הכנסה מהותיות

עבירות מס מהותיות הינן עבירות הדורשות כוונה להתחמק או להשתמט מתשלום מס.
עבירות אלה מעוגנות בסעיף 220 לפקודת מס הכנסה.
עבירות מהותיות הינן, בין השאר, השמטת הכנסות, הגשת דו"חות כוזבים, ניהול פנקסי חשבונות כוזבים וסיוע לאחר להתחמק מתשלום מס.
העונש המקסימלי הקבוע בפקודת מס הכנסה בגין כל עבירת מס מהותית לפי פקודת מס הכנסה הינו עד 7 שנות מאסר בפועל.
כתבי האישום בעבירות מס הכנסה מהותיות מוגשים לרוב על ידי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) או על ידי היחידות המשפטיות של מס הכנסה.
במקרים מתאימים ניתן להמיר את החשדות בביצוע עבירות מס מהותיות בכופר כסף.

פנייה לעורך דין המתמחה בעבירות מס הכנסה

אם נקראת לחקירה בפני חוקרי מס הכנסה או נדרשת לספק מסמכים לרשויות המס, הוזמנת לשימוע או שהוגש נגדך כתב אישום, מומלץ מאוד לפנות בהקדם לעורך דין מומחה בתחום.

ביכולתו של עו"ד מקצועי ומנוסה לענייני מס הכנסה למנוע או להקטין את הנזק שעלול להיגרם לך בעקבות פתיחה של חקירה פלילית.

שילובו של עורך דין מומחה בתחום הינו קריטי לא רק בשלב השימוע הפלילי אלא גם לאחר הגשת כתב אישום, מכיוון שבסוגי העבירות הללו דרושה מומחיות ייחודית והיכרות עם המערכת לצד שליטה בהליך הפלילי.

משרד עורכי דין - יוסי חמצני

עורך דין יוסי חמצני – מומחה לעבירות מס הכנסה

עו"ד יוסי חמצני הוא עורך הדין מוביל בישראל בתחום המיסוי הפלילי והלבנת הון, והוא מתמחה בקשת רחבה של נושאים הנוגעים לתחום המס ומייצג בעבירות כלכליות בכל שלבי ההליך הפלילי, החל משלב החקירה או המעצר ועד לייצוג בבתי המשפט וניהול מלא של התיק.
עו"ד יוסי חמצני מעניק ייעוץ, ייצוג וליווי גם בהליכים מנהליים כגון: פניות לוועדת כופר, קנס מנהלי, שומות, פסילת ספרים, השגות וערעורי מס לבית המשפט המחוזי.
עו"ד יוסי חמצני בעל ניסיון רב בייצוג לקוחות מול רשות המיסים, המשטרה והפרקליטות.